Auto apkopes meistara pieredze un zināšanas

Mūsdienas tiek piedāvāti daudzi auto kopšanas pakalpojumi, tādi, kā auto salona tīrīšana, vai auto salona ķīmiskā tīrīšana, auto pulēšana, virsbūves pulēšana, keramiskā pārklājuma uzklāšana vai, piemēram, logu tonēšana.

Ļoti būtiska nianse ir izvēlēties atbilstošu uzņēmumu, kurā strādā profesionāli darbinieki, kuri būs ne tikai ieinteresēti paveikt auto sakopšanas darbus augsta līmenī, bet tiem būs arī profesionāls azarts un entuziasms, piemēram, veikt auto pulēšanu līdz pilnīgam spoguļa attēlam.

Ļoti svarīgs un nepareizs priekšstats izvēloties pakalpojuma sniedzēju ir vērtēt pēc uzņēmuma lieluma vai gadu skaita, kurus uzņēmums atrodas tirgū.

Vai liela smuka māja stikla sienām ir garantija kvalitātei?

Ļoti bieži salona tīrīšanu un auto pulēšanu veic lielās skaistās celtnēs, ar stikla fasādi, bieži tie arī dīleru saloni. Taču ne vienmēr skaista fasāde liecina par augsta līmeņa kvalitāti.

Ir jāsaprot ļoti būtiskas lietas, ka katras automašīnas tīrīšanas un pulēšanas darbus veic nevis uzņēmums, bet konkrēti meistari. Tiešu no meistaru motivācijas un ieinteresētības izrīt auto salonu perfekti būs atkarīgs rezultāts. Meistaram, kurš pavadīs nākamās dienas vai pat nedēļas strādājot pie viena auto, jābūt ļoti augstai motivācijai sasniegt rezultātu. Šai motivācijai ir jābūt gan finansiāli pamatotai algas izteiksmē, gan arī iekšējai, kas virza cilvēku uz attīstību un kopēju mērķi, lai klients būtu apmierināts ar rezultātu, saņemot savu auto.

Pirms uzticēt savu automašīnu kādam no servisiem ir nepieciešams obligāti izrunāt visus būtiskos jautājumus – kā automašīna tiks tīrīta, ar kādu ķīmiju tiks apstrādāta un attīrīta, cik laika reāli aizņems auto pulēšanas darbi, kāda ir procedūra, cik ilgi saglabāsies keramikas efekts uz virsbūves, kāda ir meistaru pieredze, utt. Ir svarīgi apzināties, ka auto sakopšanas darbu termiņus atrunā nevis klients, bet tos prezentē un pamato pakalpojuma sniedzējs.

Ļoti bieži internetā parādās tādi saukļi – ātri un lēti veiksim salona ķīmisko tīrīšanu pāris stundu laikā, nopulēsim un uzklāsim keramiku 24 h laikā. Šie visi apgalvojumi ir kategoriski nekorekti, jo lai kvalitatīvi veiktu noteiktus procesus un darbības ir nepieciešams laiks. Kāda jēga ir iztīrīt pa pāris stundām ķīmiski salonu un atdod klientam krēslus, kuri ir slapji vai nav izžāvēti? Vai Jūs kā klients saņemsiet plānoto rezultātu un būsiet apmierināts ar to, ka Jūsu salons būs slapjš un vienā brīdī, sāks pelēt?

Salīdzināsim elementāru lietu. Naudas un laika ekonomijas nolūkos Jūs taču nelejiet savā automašīnā lētāko eļļu, kuras izcelsme nav zināma? Un eļļas filtra nomaiņu veicat regulāri? Tad kādēļ arī šādi paši nosacījumi netiek ievēroti salona tīrīšanas un auto pulēšanas sfēra?

Tas pats attiecas arī uz auto pulēšanu. Lai automašīnas pulēšanu varētu vispār sākt, virsbūvi nepieciešams nomazgāt, attīrīt no bituma, rūsas putekļiem un taukiem, kā arī attaukot no visa veida silikoniem un vaskiem, kas uz tās ir bijuši. Vēlāk seko virsbūves žāvēšana un aplīmēšana ar mitruma izturīgo skoču – līmlentu. Šim škočam jābūt īpaši piemērotam, kas iztur mitrums ietekmi, kā arī augstu temperatūru, kā arī neatstāj līmes pēdas.

Uz visiem šiem materiāliem nedrīkst ekonomēt, jo mazākā ekonomija uz ķīmijas rēķina var maksāt ļoti dārgi, kā rezultātā klienta auto var tikt sabojāts. Tas pats attiecas arī uz pareizu ķīmijas izmantošanu, pareizu veidu kā to uzklāt, kā notīrīt, cik ilgi atstāt uz virsmas. Ir jāsaprot veids, kā ķīmija iedarbojas. Šis visas lietas ir pilnībā jāpārzina meistariem, kas strādā ar automašīnu. Nereti uzņēmumi lepojas ar it kā dārgiem sertifikātiem un izietām apmācībām ārzemēs, bet diemžēl šie sertifikāti nevar parādīt patieso zināšanu pielietošanu praksē, apvienojumā ar pieredzes izmantošanu un attīstību. Iedomāsimies situāciju, ka kāds pulētājs māk nopulēt automašīnu ātri un lēti, bet nemāk nopulēt perfekti, veltot pienācīgi daudz laika kā virsbūves lejas daļām un bamperiem, tā arī jumtam. Kāda jēga darīt darbu apjoma un kvantitātes pēc, ja neviens darbs netiek izdarīts līdz galam?

Ļoti bieži auto pulēšanai tiek izmantotas neatbilstošas pulēšanas mašīnas un agresīvas pulēšanas ripas, kuras ne tikai var izdedzināt laku, bet arī izveidot neatgriezeniskus defektus, kā piemēram hologrammas un asus iegriezumus, pulēšanas pastas paliekas, pulēšanas pastas atstātus defektus plastmasas moldingos, bamperos, gumijas līstēs un logu rāmjos.

Ir jāsaprot, ka jautājumam par auto pulēšanu vai salona tīrīšanu ir nepieciešams pieiet atbildīgi un kompleksi. Nekad nevienā pakalpojumā nevajag vērtēt tikai cenu, jo kā lai gribētos, cilvēks vienmēr vēlēsies ekonomēt uz cenas rēķina, bet saņemtais rezultāts vairākumā gadījuma būs neapmierinošs. Protams šeit ir arī jautājums par klienta pieredzi, zināšanām un vēlmēm, kas vienam klientam būs labi, ja auto spīdēs pēc tīrīšanas, bet citam būs labi tikai tad, kad auto būs maksimāli izpulētas visas virsbūves virsmas.

Lūk atkal mēs atgriežamies pie svarīgākā šīs tēmas punkta – ka visu nosaka konkrēta meistara attieksmi, vēlme un zināšanas. Ja meistars būs slinks un zemu motivēts, viņš vēlēsies ātrāk doties mājās, pabeigt visus darbus, pat nedomājot par gala rezultātu un aizmirst konkrēto auto.

Kad nosacīti visi auto sakopšanas un tīrīšanas darbi ir pabeigti, auto gatavība atdošanai klientam ir jāpārbauda kopā ar uzņēmuma vadītāju vai vecāko meistaru. Ir nepieciešams komandas darbs, lai subjektīvi novērtētu kolēģu un darbinieku veikumu. Vienmēr var pamanīt kādu lietu, ko varētu izdarīt labāk, tieši tāpēc šādas fināla pārbaudes ir nepieciešamas.

Svarīgs punkts ir arī laika plānošana noteiktiem darbiem. Ikdienā var gadīties situācija, kad klients bieži raksta, vai zvana pakalpojuma sniedzējam, jo uztraucas par savu automašīnu un vēlas noskaidrot, kā klājas procesa gaitā. Tas ir saprotami no klienta puses, bet ļoti traucē raitai notikumu gaitai. Nekad nedrīkst apzināti steidzināt uzņēmuma pulēšanas meistarus vai salona detailinga speciālistus. Tajā brīdī, kad tiek steidzināts personāls, var pieaugt stresa līmenis un paaugstinās varbūtība pieļaut kļūdas. Šādām situācijām nav jānotiek un katram klientam ir jāapzinās un jāplāno savs laiks, ko viņš pavadīs bez savas iemīļotās automašīnas. Katram klientam jāsaprot, ka uzņēmuma meistari velta maksimālu uzmanību, lai iztīrītu automašīnu kā savu. Tas ir attieksmes un atbildības jautājums.

Ļoti nozīmīgs punkts ir arī tehnoloģiski pareiza un korekta keramiskā pārklājuma uzklāšanas uz automašīnas virsbūves. Nekad nevajag ticēt apgalvojumiem, ka tiek piedāvāta super pulēšanas un keramiskā pārklājuma akcija, kur uzklās 10 slāņu keramiku ar 7 gadu garantiju. Tā ir reklāma un Jūs nekad nespēsiet pārbaudīt, cik slāņi ir uzklāti, ja vien nestāvēsiet līdzās šim procesam personīgi. Katra slāņa uzklāšanai ir nepieciešams laiks un jaunas tīras mikro šķiedras lupatas, kas maksā salīdzinoši daudz. Tieši tāpēc pēc katra slāņa uzklāšanas ir nepieciešams uzgaidīt noteikta laika posmu. Viss periods, kas ir jāpavada uzklājot keramiku ir laiks. Laiks tā ir nauda.

Novēlam katram būt modram, analizēt plaši pieejamo informāciju un neticēt, katram, kurš sola zelta kalnus, nekas nav par brīvu šajā pasaulē.