Padomi veselai mugurai

Šobrīd dažādas muguras kaites un problēmas ir ļoti aktuāls jautājums gan pieaugušo, gan bērnu pasaulē. Ar pieaugušajiem viss ir skaidrs – ilgstošs sēdošs darbs un maz kustību. Taču interesanti ir arī tas, ka daudz vairāk bērniem rodas līdzīgas problēmas.

Jau iepriekš cilvēkiem bija šādas problēmas no biežas sēdēšanas vai nu darbā, vai arī mājās pie datora. Bet pandēmijas dēļ, daudzi cilvēki strādā attālināti, kā arī bērniem mācības notiek attālināti – pie datora.

Modernās tehnoloģijas

Bērniem šīs problēmas rodas dažādu moderno tehnoloģiju dēļ, piemēram, ja bieži un daudz izmanto mobilos telefonus vai planšetes, tad sanāk noliekt galvu uz leju, tādējādi radot lielāku slodzi kaklam un līdz ar to arī mugurai.

Protams, mūsdienās bez datora vai mobilā telefona neiztikt, jo lielākā daļa dzīves tiek organizēta pateicoties šīm ierīcēm – it īpaši pandēmijas laikā. Šīs ierīces, protams, var izmantot ne tikai darbam, bet arī atpūtai, piemēram, apmeklējot online casino Latvijā, kur var atrast dažādas interesantas spēles brīvā laika pavadīšanai.

Problēmas ar muguru

Lai izvairītos no muguras problēmām, ir jācenšas biežāk pakustēties – arī darba laikā. Tādā tipiskā ofisa darbā (vai arī šobrīd – strādājot attālināti) ir iespējams kaut reizi stundā nedaudz pastaigāt – kaut vai 5 minūtes. Tādējādi arī atpūtināsi acis no ekrāniem.

Var arī veikt dažādus vienkāršus vingrinājumus, piemēram, apļot plecus, pagrozīt galvu (kaklu), pagrozīt muguru. Principā šos vingrinājumus var veikt arī sēžot, tā ka nav obligāti nekur jāiet. Ja darba gaitā mēdz aizmirst, ka ir mazliet jāizkustas, tad vari telefonā uzlikt atgādinājumu.

Ieradums

Pie jebkurām pārmaiņām ir jāpierod – arī pie šādiem regulāriem vingrinājumiem. Sākumā noteikti par to šad tad aizmirsīsi, negribēsies to darīt, jo gribēsies padarīt darbu līdz galam, pirms dari kaut ko citu utt. Bet vēlāk jau šis ieradums nāks dabīgi.

Principā, lai pierastu pie kaut kāda jauna ieraduma (piemēram, celties noteiktā laikā, ēst veselīgāk, sportot) ir nepieciešamas 14 dienas. Pēc šīm 2 nedēļām tas jau būs daudz vienkāršāk, jo būsi sācis pierast. Un pēc mēneša jau automātiski sāksi darīt šo jauno ieradumu.

Darba vietas iekārtošana

Ja strādā attālināti, tad nedrīkst aizmirst par ērtu darba vidi, ja ir ilgstoši jāsēž. Ir jāpielāgo krēsls tā, lai nebūtu visu laiku jāskatās uz leju – līdzīgi kā darbojoties ar telefonu.

Arī smagu priekšmetu nešana var ietekmēt muguras veselību. Tāpēc, ja ir jānes smagi objekti, tas ir jādara pareizi – nevis jānoliecas un jāceļ, bet gan jāpietupjas un tad jāceļ.

Vingrinājumi mugurai

Visefektīvākais veids, kā tikt galā ar muguras sāpēm (vai līdz tām nemaz nenonākt) ir dažādi speciālie vingrinājumi tieši muguras, jostas un kaklu daļām. Lai izpildītu šos vingrinājumus, nav nepieciešams iepriekš iesildīties vai kā speciāli sagatavoties. Nevajag arī tam speciālu telpu vai kādu priekšmetu.

Plecu apļošana un muguras/kakla staipīšana ir visefektīvākie vingrinājumi, un tos var izpildīt jebkurā brīdī. Nevajag arī pārspīlēt un vingrot stundām ilgi – pietiek tikai ar pāris minūtēm vai pāris vingrinājumiem dienā.

Viss atkarīgs arī no tavām sajūtām – ja mugurai ir grūtāk, tad pavingro biežāk. Tomēr neaizmirsti par šiem vingrojumiem, pat tad, ja arī ikdienā nodarbojies ar sportu.

Tā kā šobrīd daudzi strādā attālināti, tad ir daudz vairāk iespēju uz pāris minūtēm paņemt pauzi, lai vienkārši nedaudz pastaigātu un izvingrinātu ķermeni. Ofisā varbūt ne visiem ir šādas iespējas.